FANDOM

Cornelia li Britannia
Cornelia
Imię:
Cornelia li Britannia
Płeć:
Kobieta
Data urodzin:
13. stycznia 1990 A.t.b
Wiek:
R1: 27
R2: 28
Grupa krwi:
0
Narodowość:
Brytyjka
Przynależność:
Święte Imperium Brytyjskie
Wojsko Brytyjskie
Tytuł:
Księżniczka Brytanii
Gubernator Strefy 11.
Ranga:
Druga księżniczka Świętego Imperium Brytyjskiego
Dowódca
Oficer wojskowy
Status:
Aktywny
Umiejętności:
strateg
Debiut:
Seiyū:
Junko Minagawa

Cornelia li Britannia (jap. コーネリア・リ・ブリタニア Kōneria li Buritania - pierwsza księżniczka w kolejce do brytyjskiego tronu, przyrodnia siostra Leloucha, gubernator Strefy 18, a następnie, po śmierci jej młodszego brata, Japonii tj. Strefy 11. Główna antagonistka w R1, natomiast w R2 staje się postacią neutralną. Jest najważniejszą osobą w Armii Imperialnej.

WyglądEdytuj

Cornelia byłą piękną kobietą, o fioletowych włosach, które w R1 były krótsze i lekko podkręcone, natomiast w R2 dłuższe i splecione warkoczem. Miała również fioletowe oczy a usta podkreślała fioletową szminka. Ubierała się elegancko i gustownie jak przystało na księżniczkę. Rzadko jednak nosiła sukienki.

OsobowośćEdytuj

Cornelia była pewna siebie, skuteczna w działaniu i niesamowicie inteligentna. Miała cechy przywódcze. Była bardzo sprawiedliwa. Pomimo że wydawała się surowa, bardzo kochała swoja siostrę Euphemie. Po jej śmierci chciała oczyścić jej imię. Była odpowiedzialna i dobrze znała swoje obowiązki. W pełni zasługiwała na swój tytuł ''pierwszej księżniczki w kolejce".

HistoriaEdytuj

Cornelia urodziła się jako druga księżniczka w kolejce do sukcesji, ale wskutek wielu morderstw na szczycie awansowała na pierwsze miejsce. Księżniczka jest jedną z niewielu dzieci Imperatora, które mają nie tylko przyrodnie rodzeństwo, jej "czysto" biologiczną siostrą jest Euphemia, którą kocha najbardziej na świecie. Ze względu na to, iż była ochroniarką Marianne vi Britanni, matki Leloucha i Nanally, miała bardzo dobry kontakt z jej dziećmi. Często powtarza, iż chce "oczyścić" Strefę 11 z Zakonu Czarnych Rycerzy dla Euphemii i "tragicznie zmarłych" Lelouch'a i jego siostry. Obwinia siebie za śmierć Marianne, gdyż w noc zamordowania żony Imperatora miała jej strzec, jednak została przez nią oddalona.

FabułaEdytuj

Po "uspokojeniu" sytuacji w Strefie 11 (a raczej po bestialskiej rzezi na tamtejszym ruchu oporu) została oddelegowana do dawnej Japonii wraz z młodszą siostrą. Cornelia jako pierwsza wygrała z Zero (uratował się tylko dzięki C.C.). Jest doskonałym strategiem, intelektem dorównuje głównemu bohaterowi. Księżniczka skutecznie eliminowała wszelki opór ze strony Jedynastrofewców, mordując zarówno cywilów jak i rewolucjonistów. Nie można jednak nazwać ją złą władczynią, walczyła z rozprzestrzenieniem się Refrenu, ustabilizowała gospodarkę. Oprócz tego była bardzo sprawiedliwa, nigdy nie przypisywała sobie niczyich zasług, zawsze brała udział w walce, nie wysługując się podwładnymi(ku ich wyraźnemu niezadowoleniu), a co najważniejsze, rzadko brała pod uwagę pochodzenie(mimo początkowych uprzedzeń zaakceptowała Suzaku, nie mogła mu jedynie wybaczyć, iż rozkochał w sobie jej siostrę).

Po masakrze dokonanej przez "Krwawą Księżniczkę", wpada w depresję, jednak bierze udział w bitwie o Tokio, zakańczającej R1. Osobiście walczy z Zero, gdy zaczyna wygrywać, atakuję ją Darlton, jej bliski przyjaciel i generał, który działa pod wpływem Geass. Gdy praktycznie ją zabija, ukazuje się jego przywiązanie do Cornelii, gdyż wyzwala się spod mocy Geass, ale w tym momencie wybucha jego Rycerz Mroku. Na konającej księżniczce Lelouch używa Geass i dowiaduję się, iż Cornelia w ogóle nie była zamieszana w śmierć jego matki, więc jej nie dobija(co jest dość dużym aktem łaski, gdyż pani gubernator poznała go).

W drugiej serii Cornelia stara się głównie oczyścić imię swojej siostry i udowodnić, że to nie ona w pełni odpowiada za rzeź dokonaną na Japończykach podczas pokojowego zgromadzenia. Odkrywa ona siedzibę Kultu, gdzie poznaję tajemnicę V.V. i zostaje przez niego uwięziona.

CytatyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki