FANDOM

Świat Code Geass jest alternatywnym światem, w którym Święte Imperium Brytyjskie, międzynarodową potęgą, rozszerzyło swoje wpływy na dużej części planety.

OpisEdytuj

Święte Imperium BrytyjskieEdytuj

Supermocarstwo powstałe ze szczątków pokonanego przez Napoleona Imperium Brytyjskiego, władające ponad 1/3 świata. Prowadzi politykę kolonialną, podbijając rejony neutralne oraz prowadząc wojny z pozostałymi potęgami.

Terytorium BrytaniiEdytuj

JaponiaEdytuj

Federacja ChińskaEdytuj

Cesarstwo obejmujące całą Azję za wyjątkiem Rosji i Japonii. Charakteryzuje się wysoko zaawansowaną dysproporcją majątkową wśród ludności, która w dużej większości znajduje się na granicy ubóstwa i głodu.

Unia EuropejskaEdytuj

Państwo paneuropejskie powstałe w wyniku Rewolucji Francuskiej i następujących po niej rządów napoleońskich. Poza całością Europy z Rosją, UE posiada także terytoria w Afryce. Pomimo zaawansowanej integracji państw członkowskich, każde z nich zachowało pewną autonomię, np. własną armię.

AustraliaEdytuj

Federacja Narodów ZjednoczonychEdytuj

Koalicja państw utworzona z państw wrogich lub wyzwolonych spod władzy brytyjskiej w celu aktywnej opozycji Świętemu Imperium Brytyjskiemu pozostająca w trwałym sojuszu z Zakonem Czarnych Rycerzy pełniącym funkcję sił zbrojnych niezależnych od żadnego z państw-członków.

Narody Zjednoczone JaponiiEdytuj

Historia ŚwiataEdytuj

Osobny artykuł: Historia Świata

GeassEdytuj

Osobny artykuł: Geass

TechnologiaEdytuj

Osobny artykuł: Technologia

Rycerze MorkuEdytuj

Osobny artykuł: Rycerze Mroku

PojazdyEdytuj

Automatyczne Małe RamionaEdytuj

Korporacja sponsorującaEdytuj

Grupy i organizacjeEdytuj

Front Wyzwolenia JaponiiEdytuj

Największa organizacja terrorystyczna na terenie okupowanej Japonii składająca się w większości z dawnych członków armii japońskiej. Przestała istnieć po serii wydarzeń: krwawej bitwie o Naritę, śmierci dowódcy - generała Katase i przyłączeniu się pozostałych członków do Zakonu Czarnych Rycerzy.

TerminologiaEdytuj

Kalendarz ImperialnyEdytuj

Osobny artykuł: Kalendarz Imperialny

InneEdytuj

SzachyEdytuj

Ceremonia pasowaniaEdytuj

OdniesieniaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki